Saturday, August 8, 2015

Experimenteren met prefabs en asset management


Intro to Prefabs
Lengte 8:15 min

Unity-Creating Prefabs
Lengte 9:07 min

Ik heb naar een paar tutorials gekeken over prefabs omdat dit mij handig leek om meer inzicht in te krijgen. Ik wilde namelijk gebruik maken van prefabs bij het Design for Space project dat ik samen met met Maurice Diemeer en Michiel van Tienhoven ging maken. Omdat ik voornamelijk de taak van level designer op mij nam was ik het meeste in Unity bezig. Omdat wij voor het project een flink grote omgeving moesten maken was het naar mijn mening belangrijk om eens goed te gaan zitten voor een goed systeem van hoe we de assets gingen organiseren in de hierarchie en wat voor benaming we aanhielden. Het voordeel van prefabs was dat het level design redelijk flexibel bleef tijdens het maken omdat als wij een prefab aanpasten het meteen ook in de scene de-update werd. Eerst had ik een ruw level design op gezet omdat wij nog niet alle assets hadden gemaakt. 


12 uur

No comments:

Post a Comment