Saturday, August 8, 2015

Meer experimenteren met asset management

Ik kwam tot de conclusie dat het systeem voor de prefabs en de indeling niet goed opgezet was. Ik had niet consequent geweest in het toepassen van prefabs en als gevolg was het een puinhoop geworden. In principe werkte alles wel. Maar het was een nachtmerrie om alle assets terug te vinden in de hierarchie. Ik besloot dus maar alles om te gooien en de hele hierarchie te verbeteren. Na het veranderen zat alles netjes op z’n plek en waren assets weer normaal te vinden. Dit was een zeer leerzame ervaring omdat het goed laat zien hoe belangrijk het is om meteen al vanaf het begin een goede organisatie te hebben in je project. Als je dat niet hebt dan kan het een totale puinhoop worden.



Ik had de assets zo ingedeeld in het project dat wij een Materials folder hadden waar wij ook de textures in zetten, een Models folder waar wij de modellen in zetten en als laatst een Prefabs folder waar wij de prefabs in hadden gezet. Dit werkte best goed. Het enige probleem hiermee was dat er als nog steeds nieuwe materials werden aangemaakt bij het importeren van nieuwe modellen. Maar dit was niet een groot probleem zolang het een beetje werdt bijgehouden.

Design for Space project trailer

9 uur

No comments:

Post a Comment