Monday, August 3, 2015

LOD experimenteren

LOD Tutorial
Lengte 14:43 min

LOD Tutorial
Lengte 5:44 min

LOD Tutorial
Lengte 29:54 min

Ik heb een aantal tutorials bekeken over LOD in Unity. Dit was voornamelijk omdat ik zo'n systeem wilde implementeren in het Design for Space project waar ik verantwoordelijk was voor het meeste werk in Unity zelf. Hiervoor ben ik buiten het project eens lekker gaan zitten voor het uitvogelen van LOD.
Zo bleek dat er verschillende manieren zijn om LOD werkend te krijgen. Ik heb deze tutorials daarna gebruikt om de LOD te implementeren in het project. Ik maakte gebruik van de standaard Unity package omdat deze het makkelijkst leek te gebruiken. Na een tijd geƫxperimenteerd te hebben heb ik 1 LOD laag op ongeveer een kwart van de belangrijke modellen toegepast. Dit heeft uiteindelijk best veel geholpen met de performance van de game. Dus het was de tutorials en het proberen zeker waard. Nu heb ik ook de kennis om dit later toe te passen waneer dat nodig is.

Experimenteren met LOD + weblog opzetten
7 uur 15 min

No comments:

Post a Comment