Saturday, August 8, 2015

Unity 5 nieuwe features

Unity 5 Graphics - Lighting Overview - Unity Official Tutorials [beta 10]
Lengte 6:56 min

Overview of Unity 5 Release Features – An Overview
Lengte 24:32 min

Get up to speed with unity 5 – Tutorial
Lengte 1:03:44 min


Ik heb de tijd genomen om te kijken wat er allemaal veranderd is in de nieuwe versie van Unity. Oftewel, Unity 5. Ik keek naar een paar video's die een overview geven van de nieuwe versie en ik heb ook naar een paar tutorials gekeken die iets dieper in gaan op de nieuwe features om en goed perspectief te krijgen.
Wat mij voornamelijk opviel was dat alle engine functies nu gratis zijn. Dit zal zeker erg nuttig zijn voor toekomstige projecten.

De eerste tutorial begint met een aantal features van de graphics en hoe deze anders zijn vergeleken met Unity 4. Vooral de nieuwe belichting is erg interessant. De overige gedeeltes over de Audio Mixer, Profiler, Scripting en Build to WebGL vond ik minder interessant omdat dit dingen zijn waar ik minder mee bezig ben als artist. Maar het leek mij als nog nuttig om te bekijken om meer perspectief te krijgen.

Omdat ik het visuele gedeelte het meest interessant vond ben ik hierna gaan experimenteren met verschillende effecten van de shaders en belichting. Dit zijn zeker elementen die ik in toekomstige projecten wil gaan gebruiken. Ook de licht reflectie van objecten die static zijn biedt heel veel mogelijkheden.


4 uur 10

No comments:

Post a Comment