maandag
22
okt 2012
Ik ben begonnen met het
bekijken van tutorials van Alec Holowka, een van de developers van
onder andere de game Aquaria. Hoewel die game niet in Unity is
gemaakt is Alec Holowka wel iemand die weet waar hij het over heeft.
Ookal hebben we de basis van
Unity al in de les gehad en heb ik zelf ook al wat geexperimenteerd.
Leek het mij goed om te beginnen met de eerste tutorial die de basis
behandelde voor het geval er iets in voor komt wat ik nog niet weet.
De eerste paar tutorials was redelijk bekende informatie. Het lijkt
ook wel te concenteren op programmeren. Maar ik dacht dat het wel
nuttig is om daar ook wat basis kennis van te hebben. Wat ik wel erg
interessant vond was de tutorial over de basis van het maken van een
menu. Dit is denk ik ook wel kennis die ik later ga toepassen.
dinsdag
23
okt 2012
Heb een demo bekeken voor de
Locomotion System voor Unity, niet echt een tutorial. Maar laat wel
goed zien wat er mogelijk is voor potentiele projecten. Daarna keek
ik een kort filmpje waarin een werdt verteld over hoe je animaties
moet importeren in unity. Het ging helaas niet heel erg diep in op de
stof en de vervolgen kon ik niet vinden. Maar als nog heb ik er wel
wat uit gehaald.
Op de site Design3 stonden een
aantal interessante tutorials over verschillende onderwerpen. Vooral
Occlusion culling en vertex snapping vond ik wel interessant. Die van
de deuren en audio waren minder interessant maar komen misschien ooit
nog eens van pas.
woensdag
24
okt 2012
Op de zelfde site als
gisteren, Design3, heb ik nog een aantal tutorials bekeken. Bij
sommige heb ik alleen de introductie tutorials bekeken omdat de
volgende hoofdstukken betaald waren. Eerst keek ik een tutorial over
het maken van terrain, ook al kende ik de meeste stof hier van al
dacht ik dat het alsnog nuttig zou zijn om eens te bekijken voor het
geval er nog nuttige truukjes langs komen. Wel was er een tip die ik
was vergeten, dat je bij het aanmaken van terrain de basis hoogte kan
veranderen om makkelijker greppels en dat soort dingen kan maken.
Verder kwam er niet veel nuttigs voorbij.
Daarna heb ik tutorials
gekeken over het exporteren naar Android en IOS, aangezien ik van
laatst zo'n aanbieding die licences al heb dacht ik dat het wel leuk
zou zijn om eens te kijken wat daar bij komt kijken. De informatie
van ddeze tutorials is op het moment niet echt nuttig voor mij maar
later misschien als ik besluit om er iets mee te doen is het wel
handig om al een beetje basis kennis er van te hebben.
De tutorial asset management
is een van de meer handige tutorials waar ik ook meteen wat aan heb.
Deze informatie is direct toepasbaar op de projecten waar ik mee
bezig ben in Unity, en de tips uit deze tutorial zullen ook wel van
pas komen daarbij.
Als laatst keek ik een
tutorial over het submitten op de Unity store. Ik was verrast dat er
voor zoiets uberhaupt een tutorial voor is, maar het bleek ook niet
zo straight forward als ik ik dacht. Wel nuttig als ik besluit om er
iets mee te doen.
Logboek en uren
maandag
22
okt 2012
Tutorials van Alec Holowka
(developer van Aquaria)
http://infiniteammo.ca/blog/impromptu-unity3d-intro-tutorial/
14:20 - 14:30
http://infiniteammo.ca/blog/tutorial-tuesday-schpooter/
14:30 - 14:39
http://infiniteammo.ca/blog/tutorial-tuesday-collision-and-messaging/
14:40 - 14:50
http://www.youtube.com/watch?v=WeTP04Gi5CY
14:50 - 14:59
http://www.youtube.com/watch?v=U9528iDz1A4
14:59 - 15:04
http://www.youtube.com/watch?v=JEMdbT7HWqw&list=UUmIWpA9rVcdrP2xd9I2HFZA&index=14&feature=plcp
15:06 - 15:17
http://www.youtube.com/watch?v=b34j4eTfRJ4&feature=BFa&list=UUmIWpA9rVcdrP2xd9I2HFZA
15:17 - 15:26
http://www.youtube.com/watch?v=lY1dGwdv2PY&feature=BFa&list=UUmIWpA9rVcdrP2xd9I2HFZA
15:27 - 15:38
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_281479&feature=iv&src_vid=lY1dGwdv2PY&v=9SlEva-B3Yg
15:38 - 15:48
http://www.youtube.com/watch?v=yMtNf_qvbWU&feature=BFa&list=UUmIWpA9rVcdrP2xd9I2HFZA
15:48 - 15:56
http://www.youtube.com/watch?v=NcVaBMr_f-c&feature=BFa&list=UUmIWpA9rVcdrP2xd9I2HFZA
15:56 - 16:10
17:01 - 17:24
werken aan weblog
dinsdag
23
okt 2012
http://www.youtube.com/watch?v=29ZEvxwq_F8
21:13 - 21:20
http://www.youtube.com/watch?v=p25SFf6Kf0g
21:22 - 21:27
weblog
21:27 - 21:30
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/deferred-lighting/item/757-deferred-lighting
21:36 - 21:44
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/occlusion-culling/item/759-occulusion-culling
21:45 - 22:03
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/audio-features/item/755-audio-features
22:04 - 22:20
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/vector-snapping-a-marquee-selection/item/476-vector-snapping-marquee-selection
22:36 - 22:32
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/door-functionality-in-unity/item/753-doors
22:39 - 23:01
weblog
23:09 - 23:17
woensdag
24
okt 2012
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/creating-a-terrain/item/2463-chapter-1-terrain-creation
14:24 - 14:28
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/techniques/creating-a-terrain/item/2464-chapter-2-sculpting-terrain
14:29
- 14:34
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/mobile/android-development-with-unity/item/1126-chapter-1-introduction-setup
14:35
- 14:48
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/mobile/ios-development-with-unity/item/1123-chapter-1-introduction-setup
14:49
- 15:07
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/asset-integration/asset-a-scene-management/item/754-asset-management
15:07
- 15:32
http://www.design3.com/training-center/engines-sdks/unity/asset-integration/unity-asset-store/item/2445-submitting-tutorial
15:33
- 15:44
weblog
16:07
- 16:18
3
uur 30 min
No comments:
Post a Comment